Hoe gaan bedrijven om met social media? Wordt er gebruik gemaakt van social media protocollen? En wat mogen medewerkers wel en juist niet wereldkundig maken op het internet? V-focus zocht het uit en stelde een social media special samen.
Richtlijnen, gedragscodes, goed vertrouwen. Elk bedrijf gaat anders om met social media. Dat blijkt uit de beltest die de redactie van V-focus deed. De grote banken en accountantsbedrijven in de Top 35 is er naar eigen zeggen alles aan gelegen niets aan het toeval over te laten. Bij een handvol bedrijven wordt dagelijks in de gaten gehouden wat er over online over hen gezegd wordt. De kleinere bedrijven zijn minder actief op social media en maken zich weinig druk om zaken die er online spelen.
De Top 35 is het resultaat van een beltest. De beltest van V-focus heeft als doel in beeld te krijgen hoe bedrijven die werkzaam zijn in of met de agrarische sector omgaan met social media. Daarvoor heeft de redactie een bellijst gemaakt en een vragenlijst opgesteld. Elk bedrijf krijgt dezelfde vragen. Mogen werknemers alles melden? Mag er online over de werkgever gepraat worden? Zijn er protocollen? En wat gebeurt er als iemand over de schreef gaat? De antwoorden die de beltest heeft opgeleverd vormen de basis van de social media special die op 28 september verschijnt.